حجت‌ الله عبدالملکی،  دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در بخشی از گفت و گو با جام پلاس در باره موضوع واردات خودرو گفت: یکی از اختلافات ما در این زمینه با وزارت صمت، این است که برخی عزیزان این وزارتخانه معتقدند شرکت‌های خاصی بتوانند خودرو را از مناطق آزاد وارد سرزمین اصلی کنند.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۲۹
نویسنده امین صبحی - دبیر جام پلاس

وی ادامه داد: ما معتقدیم این انحصارگرایی برای این شرکت‌ها، رانت ایجاد می‌کند. بنا بر نظر ما هر کسی که در مناطق آزاد صاحب خودروست، باید پس از پرداخت عوارض بتواند آن را تبدیل به پلاک ملی کند تا در صورت تمایل از آن در کل سرزمین اصلی استفاده کند یا بفروشد.  

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور  تاکید کرد: ما روی این قضیه ایستاده‌ایم و بنا داریم منافع این خودرو نصیب کسانی شود که در مناطق آزاد ساکن هستند یا به واسطه فعالیت اقتصادی در این مناطق، صاحب خودروی کارکرده هستند. ضرورتی ندارد شرکت‌های دیگری خودرو را بخرند، پلاک کرده و وارد سرزمین اصلی کنند. چرا باید چنین رانتی به این شرکت‌ها بدهیم؟ لذا پای این قضیه ایستاده‌ایم و یکی از اختلافات همین است. ان‌شاءا... دولت با این پیشنهاد که به نفع مردم است؛ چه مردم سرزمین اصلی و چه مردمی که در مناطق آزاد زندگی یا فعالیت می‌کنند، موافقت کرده و آن را تصویب می‌کند.

تعداد بازدید : 18
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها